Met een grote smile liep ik onlangs door de bijna verlaten Bijenkorf. Vlak voor sluitingstijd sloeg ik mijn slag en kocht ik mijn dreambag: de 30 Montaigne van Dior.
Deze tas in het blauwe oblique stond al tijden op mijn wishlist. Zoals het vaak gaat, zag ik deze tas en zag ik meteen mezelf met deze tas. En ging ik denken hoe stoer hij in de zomer zou staan bij jeans en een wit shirt, in de winter bij mijn beige Max Mara jas en sneakers. En hoe ik deze tas zowel crossbody bij alledaagse outfits kan dragen als met een dubbele strap naar feestjes. En dan kan de strap er ook nog af en heb je een clutch! In mijn hoofd had ik het achtste wereldwonder zojuist ontdekt.

Maar na eindeloos inspiratie opdoen op Pinterest, Instagram en op andere online plekken, kom ik meestal ook wel weer met beide benen op de grond terecht. En ga ik nadenken over de prijs en hoe lang ik moet sparen om met deze tas over straat te kunnen. Best lang. Hmm.
Honger
Mede om die reden en om mijn honger naar het beroemde Dior Oblique patroon te stillen, kocht ik deze vintage reistas van het merk. Blij werd ik er niet van. Daarna wist ik 2 dingen zeker: geen soortgelijke reistas meer en snel doorsparen voor de tas die ik 2 jaar geleden al wilde: de 30Montaigne.
Traditie
Het mooie van de grote modehuizen is dat de collecties deel uitmaken van een lange traditie. Aan elke tas die anno 2022 over de toonbank gaat, hangt een historie van tientallen jaren. Zo was niemand minder dan Coco Chanel een fervent gebruiker van de Speedy van Louis Vuitton. Een tas die nu nog gemaakt wordt en ook vintage populair is.
Ook het modehuis Dior kent een lange historie. Hoofdontwerper Maria Grazia Chiuri grijpt daar keer op keer op terug. Dat maakt haar ontwerpen in mijn ogen alleen maar mooier en relevanter.
Adres
De 30 Montaigne tas bijvoorbeeld bedacht Grazia Chiuri als een praktische box bag, met meerdere vakken en een handig opbergvak aan de achterkant. Stoer door de vorm en tegelijk stijlvol door het prachtige gouden CD logo. Fun fact: het logo ziet er ondersteboven exact hetzelfde uit.
Ook aan deze creatie hangt een historisch element. De tas is namelijk vernoemd naar het eerste adres van het modehuis is Parijs, Rue de Montaigne nummer 30. Het iconische adres staat op de achterkant van de tas, subtiel in reliëfletters in het leder.
Shoppers
Aan die straat zitten nog steeds meerdere Dior zaken gevestigd en de grootste wordt momenteel ingrijpend verbouwd, zo zag ik in december in de Franse hoofdstad. Het leek me om die reden toepasselijk om de tas daar, op historische grond te kopen. Maar dat lukte niet omdat heel legio shoppers me voor waren geweest. De voorraden waren nihil.

Sparen
Het was bovendien ook wel handig om nog even door te sparen en de tassen die ik niet vaak draag te verkopen. Ook keek ik preloved. Maar nadat ik bijna een tas had gekocht die nep bleek, durfde ik dat even niet meer aan. En eerlijk is eerlijk: veel wordt dit model en kleur niet aangeboden.
Naar de PC
Toen ik onlangs shoppen in Amsterdam, belde ik een dag van tevoren Dior. Was de 30Montaigne toevallig op voorraad? Ja! In de PC! Ter plekke bleek dat toch weer anders, maar toen we aan het eind van de dag ook nog even vroegen bij De Bijenkorf, was de tas daar opeens wel!

Tja, dan moet je wel he;-)
En zo kwam het dat ik met een grote lach, blij als een kind met de grote witte Dior tas door het warenhuis liep. Met mooi ingepakt de 30Montaigne.

Unboxing
In een reel op ons Insta account sstbltalk zie je de unboxing;-)
xx Linda