We kennen allemaal het gemak van een te grote tas. Tenminste ik. Met een inhoud waarmee ik me voor een week nog niet hoef te vervelen, je weet immers maar nooit waar en hoe de dag eindigt.

Maar daarentegen ervaar ik veel vaker het ongemak ervan. Want net wanneer je je AirPod’s nodig bent, zijn ze ver te zoeken of je laadsnoer zit zo erg in de knoop dat je overweegt nieuwe te kopen.

Let’s organize

Ik laat me net als anderen graag inspireren. Helemaal wanneer het beter kan of ik er mijn voordeel mee kan doen. Zo stuitte ik op verschillende YouTube filmpjes waar influencers de inhoud van hun tas jaloersmakend op orde hadden. Ook het voordeel van het ‘overpakken’ van je essentials naar een andere tas riep satisfying gevoelens op.

Keuze’s

Natuurlijk kun je dit met iedere willekeurige organizer/etui doen, maar het idee van een snelle graai uit de grote tas, met je essentials naar het terras is tóch echt leuker met een exceptional piece dan met een linnen tasje voorzien van een rookworst.

Het doel: organizen. Bestemming: tas én terras 

Zonder hier gelijk een vermogen aan uit te geven filterde ik er op Vestiaire Collective op los. Deze van Fendi had ik nog nooit gezien en dat maakt dit tasje juist zo leuk. Denim (altijd goed) in combinatie met camel blijft een knappe combinatie.

Geschiedenis

Het Italiaanse modehuis dat bekend staat om z’n twee ‘F’ letters en zijn Baquette tassen werd in 1925 opgericht als een bont- en leerwinkel in Rome. Samen met dochters Paola, Anna, Franca, Carla en Alda gaan ze in 1965 de samenwerking aan met de jonge Duitse ontwerper, Karl Lagerfeld. Karl, Creative Director van Fendi heeft tot zijn dood in 2019 meer dan 50 jaar aan het hoofd van het Italiaanse bedrijf gestaan.

Kim Jones

Het bleef enige tijd onduidelijk wie de rol van Creative Director bij Fendi zou overnemen na het overlijden van Lagerfeld maar de Britse ontwerper Kim Jones is door LVMH* aangesteld als de nieuwe Creative Director binnen het modehuis. Dit samen met Silva Venturini Fendi, die sinds het overlijden van de grootmeester de creatieve kant van het modelabel in haar eentje runde. 

Jones, die succes na succes boekte voor luxemerken als Louis Vuitton en Dior blijft naast zijn aanstelling bij Fendi ook werkzaam voor Dior Homme.

Dus… Dit vintage tasje dateert van 2006, dus van Karls hand. Dit samen met de grote geschiedenis van het Italiaanse label maakt hem nog leuker!

xx Marriet

*LVMH

LVMH is gevormd door de fusie van de champagneproducent Moët et Chandon en cognac producent Hennessy, dat het bedrijf Moët Hennessy vormde. In 1987 fuseerde het concern met de modefabrikant Louis Vuitton. In 1999 werd Fendi verkocht aan LVMH en Prada, wat naar schatting 850 miljoen Amerikaanse dollar heeft opgeleverd. Sindsdien heeft LVMH Prada gekocht en investeren ze fors in beide merken en breiden ze het netwerk van de luxe boetieks uit.