Ze staat op de barricades voor bijen, heeft liefst 6,2 miljoen volgers op Instagram en staat in de Forbes 30 under 30 list. De naam van dit multitalent? Negin Mirsalehi.

Ze is een van de mooiste vrouwen die ik ken. Elke foto van haar is raak. Of ze poseert voor haar vriend Maurits of voor hordes fotografen tijdens Fashion Week. Altijd is Negin Mirsalehi stunning. 

De Amsterdamse met Iraanse roots mag dan op elke foto prachtig poseren. Dat wil niet zeggen dat dat haar enige talent is. Negin Mirsalehi is een afgestudeerd bedrijfskundige en met die zakelijke kennis bouwde ze stap voor stap haar eigen merk uit. 

Cartier

Dat begon met een giga groei op social media als influencer tot de 6,2 miljoen volgers die ze nu – in december 2020 – heeft op Instagram. Ze heeft aan de lopende band samenwerkingen met superbrands als Cartier en Dior. En bij de pre corona Fashion Weeks haastte ze zich tijdens volgeplande dagen van de ene in de andere outfit van gerenommeerde merken voor een post op social media. 

Gouden combinatie

De laatste jaren bouwde ze haar eigen brand vakkundig uit in de breedte. Daarvoor heeft de ondernemer een gouden combinatie in huis. Haar moeder is kapper en haar vader imker. En omdat moeder al jaren een mengsel van honing van vaders bijenvolk gebruikt om de prachtige lokken van Negin te laten glanzen, bleek daarmee de basis gelegd voor een succesvol merk van haarverzorgingsproducten. 

Voeg daarbij de populariteit van Negin en de zakelijke kennis van haar en haar vriend en tataaa een succesvol bedrijf is geboren. In 2016 zag Gisou het levenslicht. De naam Gisou betekent vrouwenhaar in het Perzisch en daarmee verwijst de Iraanse schone trots naar haar afkomst. Begin dit jaar kreeg het bedrijf nog meer potentie met een financiële injectie van het investeringsfonds Vaultier 7 dat een minderheidsaandeel in Gisou verwierf.

Sephora

Met Negin en haar weelderige lokken als het ideale uithangbord voor Gisou gaan de potjes haarolie en aanverwante artikelen als zoete broodjes over de toonbank van Amsterdam tot New York. Want sinds augustus inmiddels is het Hollandse merk o.a. ook in de VS te koop bij Sephora. 

Forbes

Niet alleen het Instagram publiek is fan. De ondernemer stond twee jaar geleden in de lijst van 30 meest invloedrijke personen onder de 30 van het Amerikaanse zakenblad Forbes, de zogenoemde Forbes 30 under 30 list. 

De miljoenen influencer heeft haar positie aangewend om zich in te zetten als beschermvrouwe van bijen. Met het plaatsen van bijenkasten in grote steden probeert ze mensen te leren dat bijen bloemen nodig hebben om ons te voorzien van honing.

Met andere woorden: als steden te veel verstenen sterven de bijen dus uit.

Bewustzijn

Een goede les voor iedereen die graag muntthee met honing drinkt en ondertussen de planten in de tuin vervangt door betonia’s oftewel bestrating. ;-)  Met het verhogen van het bewustzijn hopen de familie Mirsalehi en Gisou de bijen voor uitsterven te behoeden. 

Om de lessen over biodiversiteit kracht bij te zetten en het winkelend publiek te leren over de bloemetjes en de bijtjes werden vorig jaar prachtige pastel gekleurde bijenkasten van Gisou uitgestald op het dak van warenhuis Galeries Lafayette hartje Parijs. 

Zaadjes

Bezoekers kregen in Parijs behalve uitleg over het belang van bijen ook een zakje bloemenzaadjes cadeau omdat je daarmee zelfs in het meest kleine tuintje nog het verschil kunt maken. Om de boodschap ook dit jaar kracht bij te zetten werden zakjes met wilde bloemen zaadjes tijden het bijenseizoen meegestuurd met elke Gisou bestelling.

Mooi dat de influencer met het bedrijf dat ze met haar vriend Maurits runt op deze manier het verschil wil maken bij het miljoenenpubliek dat ze bereiken. Wij zijn fan!

xx Linda